Maastohiihdon asiantuntijaliike, pyörähuolto ja -korjaamo

Page
Menu
News
Olet täällä:   Etusivu > Palvelut > Polkupyörähuolto, -korjaamo. Pyöräkauppa > Huolto ja korjaus

Huolto ja korjaus

Kaikki alan työt: Koska tilat ovat rajoitetut, en voi ottaa pyöriä mahdottomasti jonoon. Pienet työt esim. renkaan- ja vaijerinvaihdot pyrin hoitamaan heti, jotta jonoa ei muodostuisi.

                                     

Jos se tosiaan on solmussa tai kuten yläkuvassa ( jotain mennyt pinnojen väliin ja melkein kaikki ovat menneet poikki ja pinnanreiät vanteessa ovat revenneet ) on vanne vaihdettava.

Vaihteettomiin ja ketjuvaihteisiin jossa takaketjupyörä on joko kasettina tai kierteellä on halvempaa vaihtaa koko kiekko.  Napavaihteisiin kannattaa pinnoittaa uusi vanne koska koko pyöränä se on kallis.  Etupyöriä ei paljon kannata pinnotella ( pl napadynamolla varustetut ) koska ne koneella tehtynä ovat halvempia.  Jos pinnoja menee poikki tai ne löystyvät, lopeta ajo ja tuo pikaisesti korjaukseen. Voidaan säästää huomattavasti kustannuksia jos saadaan pyörä oikaistua pinnoista rihtaamalla. Rihtaaminen = vanteen keskittämistä akselin ja navan suhteen sekä aksiaalisesti, että radiaalisesti. Jos vanne vääntyy ts ylittää ns myötörajansa ei sitä voi enää oikaista.

 

Muokattu viimeksi: 26.4.2015 19:07
« Edellinen  |   Ylös  |   Seuraava »
Page
Menu
News
Page
Menu
News

Powered by CMSimple | Template by CMSimple | Kirjaannu